Mitt busskortsinitiativ tredubblade seniorernas resande

 
 
Somrarna 2008 och 2009 semestrade jag i Skottland, och inspirerades då av deras Scotland-Wide Free Bus Travel Card. Efter en lång tids bearbetning, skrivande och diskussioner, mynnade detta så småningom ut i en Allianssatsning här i Sundsvalls kommun inför valet 2010, då den s k Hundringen lanserades.
Gissa om jag var stolt och glad!!
Läs gärna mitt jublande blogginlägg om detta, genom att klicka här!
 
Hundringen blev snabbt en succé -- inom bara några veckor hade över 1000 st Hundringen-kort sålts.
 
Idag - ett år efter lanseringen - rapporterar Dagbladet, att Hundringen nu står för hela 10 procent av allt bussresande i Sundsvalls kommun, och att busskortets popularitet har inverkan på omarbetning av linjedragning och tidtabeller.
 
 
Att Hundringen är omtyckt och välkommen, får jag ofta höra av både mina kära gym-seniorer, andra pensionärsbekanta och genom mina föräldrars många bridgevänner -- och det gör mig sååå stolt och sååå glad!!
Det är en fantastisk sak, att ha varit startskottet till en sådan härligt positiv sak, som förändrat och förbättrat för så enormt många människor!!!  :D
 
Läs gärna Dagbladets artikel genom att klicka här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0