Vallöftet nu infriat

I valrörelsen 2010 spenderade jag mycket tid i Skönsberg, en stadsdel som ligger mig mycket varmt om hjärtat.
Detta noterades av Annika Johansson, en kvinna, som bor med sin familj i området.

(Jag bloggade då om detta. Läs den charmerande ursprungshistorien här!)

Denna kvinna vände sig sedan i mars 2011 till mig, för att lufta sin indignation och frustration kring en vanskött och underhållsmässigt eftersatt del av Skönsberg. Hon hade kontaktat ansvarig på kommunen med sitt ärende, men upplevde att hon blivit nonchalant bemött. Indignerad ringde hon därför mig och sa:

- Du lovade att du skulle jobba för Skönsberg och nu vill jag att du lever upp till det vallöftet!


Jag tog omedelbart tag i ärendet och fick sålunda kontakt med, Björn Nilsson, en mycket sympatisk herre på Sundsvalls kommun, som lovade att lösa problemet. Inte på en gång, eftersom andra saker låg före i planering och budget, men definitivt före årets slut.

Jag har både hört och sett, att Björn höll sitt löfte, och det är med stor glädje jag läser följande insändare.

Uppdraget slutfört!! Boende i området är nöjda och glada åt röjningen! HÄRLIGT!!!


Tack för städningen Björn!

Ett stort tack till Björn Nilsson på Sundsvalls kommun, som sett till att parken har gallrats och gångvägen försetts med grus.
Städningen har gjort att fler personer nu använder gångvägen efter stranden.
Några saker återstår, men vi boende är nöjda med det som skett.
Än en gång, tack och trevlig sommar.


Kjell Mörtsjö

Skönsberg

 

Publicerad 4 maj 2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0