Mission Accomplished

Julaftonsmorgon 2010 tog jag mig an det långsiktiga och mödosamma jobbet att se till att två ghaneser hade tak över huvudet och mat att äta. Efter oändligt många telefonsamtal, mail, företagsbesök och slitsamma timmars arbete, är mitt självpåtagna uppdrag nu slutfört.

Den ene av männen, Joseph, kändes "iffy" redan från start och det visade sig också vara rätt - han har nu återvänt till Italien.



Den andre, Kobina, har, precis som min magkänsla signalerade, visat sig vara klockrent kanonbra och han har alltså nu fått en anställning, vilket innebär att han kan stå på egna ben.

Jag kan sålunda släppa och ägna min tid åt annat - t ex Sundsvall Nord/Skönsberg med allt vad det innebär, för där är jag redan involverad i ett antal olika grupperingar och åtaganden.

Det har varit tidsmässigt oerhört svårt att förena Skönsbergsarbetet med mitt engagemang i Ghanamännen, för Skönsberg/Sundsvall Nord är enormt stort och accelererar hela tiden alltmer.
Det som från början var en halvtimme i veckan i en liten arbetsgrupp, har svällt ut och skulle, om jag tillät det, kunna fylla all min vakna tid. "Projektet" kring ghaneserna var inte mindre tidskrävande - tvärtom, faktiskt! - så min tillvaro har från jul till nu varit minst sagt fulltecknad.

Nu har jag emellertid "levererat" och kan därmed släppa taget, för att med full kraft ägna mig åt Skönsberg, som ju är en hjärtefråga för mig. Jag kan inte tänka mig något mer intressant, givande, lärorikt eller spännande!!

Energinivån i det Melanderska batteriet är på topp!!  :D

Kommentarer
Postat av: Harriet Olsén

Hurra för dig och bra kämpat! Jag är stolt över att fått se en del av ditt engagemang på nära håll och du är helt klart en bättre människa än vad jag är.



Tusen kramar goa du!

2011-03-14 @ 09:35:11
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com
Postat av: Eva

Härligt med en slutrapport... du har gjort ett fantastikst jobb Åsa och lär göra det med ditt nuvarande projekt också! Lycka till!!!

2011-03-14 @ 09:58:28
Postat av: Mamsen

Tusen varma tack, Harriet!! Det värmer att få en klapp på axeln! :D

Det där med att jag skulle vara någon bättre mänska än du, håller jag dock inte med om! Du har minsann bidragit till dessa mäns väl och ve du också, så det så! Du gav lakan, örngott och påslakan, och du har stöttat mig och gett mig uppmuntran genom hela den här resan. Du till och med ställde upp på kalla annandagen och följde med mig på soppköket o Piccolo med dessa män. Eller hur? Alltså har du verkligen bidragit!!

Varm kram på dig, kära du!! Ser fram emot att få ses snart!! <3 <3

Postat av: Mamsen

Tack, snälla Eva, för ditt stöd och din fina tilltro till mig och min kapacitet! Det känns extra gott när det kommer från någon som du, som känner mig sedan länge. Jag försöker allt jag kan och förmår att "leverera" och göra bra ifrån mig. Ibland lyckas jag väl, ibland långt ifrån lika väl. I det här fallet slutade det gott och det gläder mig, för Kobina är verkligen en god människa. :D



Ha det gott i vårsolen!

Kram!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0