Att fråga kostar inget och frågan kan vara lösningen

I Skönsbergs centrum råder just nu parkeringskaos -- och värre förväntas det bli under maj, juni och juli.
Lejonparten av de få p-platser, som finns, upptas av boende och arbetande, istället för av kunder.
Ni förstår ju själva vad detta innebär för handlare och butiker i området...

För att minska "ofoget" att parkera hela dagar i centrum, har parkeringslisor under en tid flitigt besökt och "lappat". (Det råder 2-timmars parkeringstid i centrum.) Detta har dock bara haft tillfällig effekt.

För att få till nån mer hållbar lösning på problemet, kontaktade jag min räddare i nöden -- alltså, Janne Hallqvist, som ansvarar för f d Hemköphuset -- och berättade om mitt problem, samt frågade ifall jag möjligen skulle kunna få "låna" Hemköpsgaraget under några månader.
Vips var problemet löst, för hos Janne sitter det inte fast! Han är så fantastiskt förstående och lösningsinriktad! En sån himla bra och härlig mänska!!

Sålunda får vi nu nyttja Hemköpsgaraget för arbetande i Skönsbergs centrum, vilket frigör ett antal p-platser för besökande kunder.
Det är bara en viss samordning med nycklar och annat som återstår, men det är ju peanuts i sammanhanget!  :D

Återigen -- att fråga kostar inget och en fråga kan ju vara det enda lilla som behövs, för att lösa ett stort problem.

Jag ställde frågan och nu är en del av problemet löst.  :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0